Orcs and Humans
(2. fejezet)
Történet:
Hosszú ideig béke honolt Azeroth földjén. Azeroth maga volt a földi paradicsom. A bővizű folyókban, hatalmas erdőkben, termékeny síkságokban és ásvány-kincsekben gazdag országban hamar letelepedtek a vándorló törzsek, és rövid idő alatt pezsgő élet alakult ki. A természeti kincsek mellett az emberek szorgalma és szívós munkája is hozzájárult ahhoz, hogy az ország az ígéret földjévé váljon. A külső és belső rendről erős, szervezett hadsereg gondoskodott. Emellett a bölcs királyok fő támaszai Stormwind becsületes és hűséges lovagjai és Northshire Abbey nagy tudású papjai voltak. De ahogy ez lenni szokott, a fene nagy jólétnek és békének vége szakadt: hatalmas ork hordák bukkantak elő szinte a semmiből. Senki sem tudta, honnan jöttek, és senki sem volt felkészülve a velük való végzetes harcra. A vérszomjas és rettenthetetlen ork harcosok félelmetes pontossággal használták hatalmas harci szekercéiket és hosszú dárdáikat. Az éjfekete szőrű farkasokon lovagoló orkok óriási káoszt teremtettek az addig békés Azeroth-ban. Az emberek és az orkok egyaránt egy végső, mindent eldöntő háborúskodásban látták céljaik megvalósulását. Az emberek ki akarták űzni az orkokat földjeikről, meg akarták védeni otthonaikat, és helyre akarták állítani a rendet. Az orkok pusztítani és rombolni akartak, fokozni kívánták az egyre növekvő káoszt és anarchiát.
Itt kapcsolódunk be a történetbe. Feladatunk, hogy "allignmentünk" alapján kiválasszuk és győzelemhez segítsük vagy az embereket, vagy az orkokat.
1. Küldetés
A feladat nagyon egyszerű: föl kell építeni minimum hat farmot és egy kaszárnyát, és az esetlegesen arra vetődő orkokat ki kell nyírni.
2. Küldetés
Szintén egyszerű életben maradási feladat: egy kisebb ork őrjáratot kell feltartóztatni - megvédve ezzel egy közeli kisvárost. újdonságok: a parasztok tudnak asztalosműhelyt építeni, a kaszárnyákban képezhetünk íjászokat, az asztalosműhelyekben erősíthetjük nyilainkat.
3. Küldetés
Az első komolyabb feladat: a mocsár északnyugati részében levő ork települést kell megtámadni és lerombolni. A harcokat nehezíti, hogy egyes orkok haláluk után élőhalott csontvázként felélednek, és így újra meg kell velük küzdeni. újdonságok: a parasztok tudnak templomot építeni, ahol gyógyító varázslatot fejleszthetünk és papokat képezhetünk.
4. Küldetés
Pár hónapja egy Llane király egyik lovagja, Sír Lothar expedícióra indult a Dead Mines nevezetű bányába, hogy megtalálja az 'Isten Elveszett Könyve' nevezetű kegytárgyat. Azóta nem tért vissza, félő, hogy komoly baj történt vele. A király minket bíz meg felkutatásával. Feladatunk bejárni az elhagyott, holttestekkel és csontvázakkal teli bányát, papok segítségével meggyógyítani Sír Lothart és kísérőit, és visszamenni a bánya bejáratához. Nem hangzik túl veszélyesnek, de hamar rájöhetünk, hogy nehéz megbízatás, ugyanis egyrészt nincs utánpótlásunk (5 gyalogossal, 5 íjásszal és 3 pappal kell végrehajtani a feladatot), másrészt a bányát vérszomjas és bivalyerős emberevő óriások, ogrék őrzik, akiket nehéz ilyen gyenge fickókkal lecsapni. Létezik egy lassú, de biztos stratégia ellenük, aminek a lényege a következő: állítsuk egymás mellé az 5 íjászunkat, mögéjük a 3 papot egy olyan folyosórészben, ami megegyezik haladási irányunkkal és elfér öt ember egymás mellett. A gyalogosokat célszerű vagy hátul vagy közvetlenül az íjász sor előtt elhelyezni. Egy gyalogossal pedig induljunk el felfedezni, és ha ogréval találkozunk, futás vissza a csata-sorba állított embereinkhez. A magunkkal csalt ogréra lőtávolon belül gyilkos nyílzápor zúdul, és mire embereinkhez ér, legfeljebb egy ütésre marad ereje. Az esetlegesen legyengített embereket a papokkal fölgyógyíthatjuk. Közelharcba ne nagyon bocsátkozzunk ogrékkal, mert mi húzzuk a rövidebbet!
5. Küldetés
A határmenti Elwynn-erdőben kell rajtaütni egy ork bázison, és le kell rombolni. A király egyik hű lovagját nagylelkűen rendelkezésünkre bocsátja. (Köszönjük szépen!) újdonságok: a kaszárnyákban képezhetünk lovagokat, a parasztok építhetnek kovácsműhelyeket és istállókat, a kovácsműhelyben fejleszthetjük a fegyverzetet, az istállókban gyors lovakat tenyészthetünk ki, a templomban kifejleszthetjük a távolbalátó varázslatot.
6. Küldetés
4 gyalogos, 4 íjász és 4 lovag segítségével szét kell zúzni a Northshire Abbey körül lévő ork ostromgyűrűt, majd be kell kapcsolódnunk a városka fejlesztésébe, végül meg kell keresni és le kell rombolni az orkok bázisát. újdonság: a kaszárnyákban hajítógép-egységeket építhetünk.
7. Küldetés
Az orkok lerohantak egy Sunnyglade nevezetű falut. A harcosokat megölték, a parasztokat meg elhurcolták rabszolgának. Bár feladatunk a falucska fejlesztésén és az orkok megmogyorózásán kívül a parasztok kiszabadítása, bőven elég, ha leromboljuk az ork bázist. újdonságok: építhetünk védőfalat, a parasztokkal építhetünk tornyokat, a tornyokban kifejleszthetjük a skorpiómegidéző varázslatot, képezhetünk varázslókat.
8. Küldetés
Ismét egy félelmetes barlangba kell behatolnunk utánpótlás nélkül egy kisebb csapattal (5 gyalogos, 5 íjász, 5 lovag és 2 pap), hogy megtaláljuk és likvidáljuk Medivh-et, a gonosz varázslót, aki ártatlan emberek lelkét szívja ki (tehetne bizonyos szívességeket, ha már ilyen irányú hobbijai vannak...), és ebből építi fel sötét hatalmát. A feladat még a "csalogató stratégiát" alkalmazva is rendkívül nehéz, mivel a csontvázak, pókok és takonyállatkák mellett két szívós démonnal és a félelmetes Medivh-vel is meg kell küzdenünk. (Nekem 2 emberem maradt meg a 17-ből...)
9. Küldetés
Általános támadást kell indítanunk egy fontos ork erődítmény ellen, és természetesen földig kell rombolni. újdonságok: a templomokban kifejleszthetjük a láthatatlanság varázslatot, a tornyokban pedig a tűzeső varázslatot.
10. Küldetés
Feladatunk egy ork bázison a 'Temple Of The Damned' nevezetű gonosz szentély megsemmisítése. Az is kiderül az előzményekből, hogy Llane királyt, akitől eddig a parancsokat kaptuk, megölte egy or(k)gyilkos, úgyhogy van egy kis fejetlenség. Szóval a feladat végrehajtásához egy kisebb hadsereg (10 gyalogos, 5 íjász, 5 lovag, 4 pap, 4 varázsló és 4 hajítógép) áll rendelkezésünkre - természetesen utánpótlás nélkül. Javasolt stratégia: szintén csalogatás, csak a csatasorba vonjuk be a katapultokat is, és ezeket a hídfőkön állítsuk föl.
11. Küldetés
Rockardot és Stonardot, a két gonosz testvérvárost kell lerombolnunk. A két városok stratégiailag nagyon fontosak, mivel ezeken keresztül vezet az utánpótlási vonal az ork főhadiszállásra, és már csak ezek állnak köztünk és a főhadiszállás között. újdonság: a tornyokban kifejleszthetjük a water element l megidéző varázslatot.
12. Küldetés
Ez az utolsó küldetés. Végső célunk az ork főhadiszállás, Black Rock Spire földdel egyenlővé tétele. Három ellenséges gócpontot is fel kell számolnunk. A főerőd az északnyugati sarokban van, nem lehet eltéveszteni, egy 3X3 kocka alapterületű fekete, erős sziklaerődítmény.
|